11 april 2012

Längtan


Förra sommaren var jag hemma hos fantastiska Isa som har
bloggen Isas Trädgård. Där kan ni läsa om Isas erfarenheter
när växthuset byggdes för några år sedan.


Växthuset är otroligt vackert och inbjudande, och är
en härlig oas i Isas fina trädgård.


Åhhh, vad jag önskar mig ett sånt växthus att komma hem
till varje dag.


Påskhelgen fick en dramatisk start. Började med att tillbringa natten
mot långfredagen på akuten, men sedan hann jag med både
påskmat tillsammans med slökten och några avkopplande
dagar med älskade J.



Eftersom det inte blev något påskpynt här hemma så
drömmer jag nu istället om härliga sommardagar
och trädgårdsarbete...

Hoppas ni hade en riktigt bra helg!

Ha det gott!/Tina



10 kommentarer:

  1. Vilken tur att det gick bra i fredags, aldrig kul att behöva uppsöka akuten (eller sjukhus överhuvudtaget)!
    Hoppas du har en fin onsdag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. åå...nå kjente jeg sommerfølelsen kom! :) Så stemningsfulle sommerbilder :)

    Tusen takk for den koselige hilsenen fra deg inne hos meg - det setter jeg så pris på :) Har lagt meg til som følger her hos deg, og gleder meg til å titte innom igjen :) Håper du titter innom hos meg igjen og :)
    Ha en fin vårdag :)
    Klemmer Lisa:)

    SvaraRadera
  3. Då kanske du var där tillsammans med Helena- H:s hem o trädgård?
    Kul att du tittade in, jag fick genast syn på dina svarta stolar och bordet. Så snyggt!

    ha en fin dag, kram Tina

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder att drömma sig bort till. Önskan om att ha ett växthus den är stark den. Men tyvärr ligger det projektet längst ner på vår attgöralista. Fast den som väntar på något gott.......
    Ha det gott
    AC

    SvaraRadera
  5. Hej Tina !

    Hoppas du är återställd nu ... det lät inge vidare att behöva åka in akut !

    Stor krya-på-dig-kram till dig !
    /Isa

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara sommarbilder, vilken härlig fin pelargon. Hoppas du mår bättre nu. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Lät inte kul att behöva besöka akuten, hoppas allt är bra nu.
    Ett växthus har jag på min önskelista, men rätt så långt ner på min ganska lååånga lista! Det är så himla mycket man vill ha hela tiden, knasigt att man aldrig blir nöjd;)
    Jättekul att du kikade in på hos mig och att jag då hittade hit:)
    Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
    Lägger till mig som följare hos dig så jag inte tappar bort din adress till din fina blogg här i blogglandia!:)
    Ha de så gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Vet du, Isa är en av inspiratörerna till mitt växthus, förstås i mycket blygsammare format, hon har gjort mej så längtig efter ett eget! Nu håller Gubben på med förarbetet och jag samlar intryck för fullt! Tack för din rara kommentar! Nu ska jag kika runt hos dej och bli ännu mer inspirerad.

    Hoppas du är återställd efter akutbesöket nu!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. vilket härligt växthus! Vår tanke e att göra ett uterum med gamla fönster i sommar...det ska bli som en blandning av ute rum växthus, orangeri...dina bilder gav mig verkligen inspiration! Kram från Maja

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Varmt tack för den fina kommentaren hos mej.

    Härligt somrigt inlägg! Och vilken fin blogg! Jag har lagt till mej som följare av den.

    Ha det bäst!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera