8 mars 2012

Drömmer...


… om våren som försvann. Plötsligt ligger snön vit på taken och knappt ens jag är vaken…

Drömmer mig bort en stund och äter upp det sista av kakan med kokostäcket. Har faktiskt lite fler kul historier om det här med tävlingar att berätta. När besvikelsen över att bara få en penna i tröstpris hade lagt sig så tänkte jag att nu j-r ska jag vinna den där högvinsten! Har man varit så nära så har det ju bara bevisat att man faktiskt har CHANS till att vinna. Under en period så plockade jag med mig alla tävlingskuponger jag kunde hitta när jag var och handlade i matvarubutikerna. Samlade kvitton och sparade EAN-koder och skrev roliga slogans som jag skickade in.

En dag ringde det på dörren och ett bud lämnade över ett paket. En hel kartong med Kavli mjukost hade jag vunnit i 2:a pris! Jippi, jättebra till en barnfamilj med mjölkallergiiker som inte kan äta ost! Vad var då första pris? Jo, två biljetter till idrottsgalan där man skulle få sitta vid ett av VIP-borden längst fram tillsammans med alla idrottsstjärnor…

Kort därefter ringde det på dörren igen och ett fraktbolag lämnade över en årsförbrukning med Edet toapapper! I och för sig bra till en barnfamilj med mjölkallergiker som hade ätit väldigt mycket mjukost… Vad var då första pris? Jo, en week-end i New York. Det roliga är att en förkortad version av min slogan använde Edet väldigt länge på sina förpackningar, nämligen ”Edet – räcker längre”

Min syster som inte alls är kreativ eller har tur i tävlingar gjorde samma sak, skickade in några tävlingskuponger – och vann en DYR OCH FIN CYKEL. Hur orättvist är inte det? En cykel har man ju nytta av länge, ost och toapapper försvinner ju i ett nafs…

Hmmm, det är ju länge sedan jag provade skicka in bidrag till några tävlingar. Kanske är något att göra en gråtrist dag som denna? Ska kolla vad jag hittar när jag åker och handlar senare… J

Ha det gott!/Tina

3 kommentarer:

  1. ...plötsligt händer det;)!!
    Jag vann faktiskt en resa i våras, 1994 skrapade jag fram 10 000:-! Så tydligen är det cirka tjugo år mellan gångerna JAG vinner något;)
    Ha en fin kväll!
    //Marie

    SvaraRadera
  2. Du skriver så himla roligt! Man kan verkligen ana den ironiska humorn bakom :) Kanon!

    SvaraRadera
  3. Hihit... Kan inte låta bli att skratta när jag läser din berättelse. Du är duktig på att skriva på ett humoristiskt sätt.
    Lycka till med dina framtida tävlingar.
    Önskar dig en mysig fredag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera