14 mars 2012

Veckans ord

Det viktigaste är inte varifrån man kommer, utan vart man är på väg.

- Bernie Rhodes -

Fast just nu tycker jag bara att jag irrar runt och hinner inte
med någonting…

Och visst är det konstigt att det är samma sak varje vår. Man vill så gärna
njuta av den här tiden, och vända upp näsan mot solen så fort man får en chans.
Och samtidigt kliar det i fingrarna att sätta igång med storstädning inomhus, att rensa ut och göra nytt och fräscht, plantera vårblommor ute och planera trädgårdsarbetet. Och även ta långa promenader och njuta av naturen som åter väcks till liv. Så hur gör man för att hinna med allt?  

Hur gör man för att vara på väg åt rätt håll?

Ha det gott!/Tina

2 kommentarer:

  1. Hi Tina,
    I haven't had time to devote to blogging in the past week so it looks like I missed a couple of your older posts.
    I love the photos of your white tulips from your previous posts - it is so true that spring is in the air - and the white fancy lamp is great. Right now, as I'm getting ready to have dinner I'm looking at the photos of your chocolate cake and I'm drooling over it. so yummy!
    rita

    SvaraRadera
  2. Hej Tina! Visst är det svårt det där att hinna med allt man vill göra....när våren närmar sig får jag så mycket energi att det bara bubbla i huvudet...förutom häromveckan när jag hade lite blogg torka hahahahah, jag brukar skriva upp det jag "måste" göra typ tvätta..laga mat..... sen skriver man upp allt man VILL göra då får man liksom det på pränt och då är det ialla fall för mig lättare att sålla...kramen från Maja

    SvaraRadera