25 januari 2012

Återvinning



 
Den gamla såsskålen har hängt med i många år och åkt ut och in i skåpet
många gånger. Men när det blev tomt efter julprydnaderna så åkte den fram
igen. Nu med lite blommor i och naturligtvis med någon liten rustik detalj.




Och visst är det härligt när man kan återvinna saker och plocka fram dem igen efter flera
år längst in i nåt skåp. Vissa saker slänger jag aldrig utan gömmer bara undan dem
ett tag. Andra saker har kortare livstid här hemma och de skänks till loppis ganska snart.





Just nu vill jag gärna förnya allt här hemma och har följande plan:
1. Plocka undan ALLA prydnadssker
2. Bara ställa tillbaka de som jag verkligen vill ha kvar
3. Lägga alla andra saker i en låda
4. Se vad som eventuellt kan säljas
5. Skänka resten till loppis

Sen är det dags att se om jag kan hitta nåt nytt. Kanske på loppis när jag är där?
Återvinning med andra ord!

Ha det gott!/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar