13 januari 2012

Vackra bilder...

...blir det inte i detta inlägg. Istället en massa funderingar som snurrat i mitt huvud sedan jag började leta mig runt i bloggvärlden i höstas. Jag hade ofta surfat runt och läst inspirerande bloggar, men tyckte att det inte var något för mig eftersom jag inte är någon bra fotograf. Att skriva tycker jag däremot är jättekul, men en blogg med bara text skulle ju bli ganska trist i längden…
När jag landar i soffan på kvällen är jag helt slut, och när jag lägger datorn i knäet och surfar runt lite så är jag ofta för trött för att läsa långa texter. Det är bilderna som först fångar mitt intresse och jag älskar att bläddra bland inspirerande bilder på alla vackra hem. Jag gissar att många andra tänker likadant och därför ansåg jag att driva en blogg inte var något för eftersom jag inte skulle ha några bra bilder att lägga in. Vem skulle vilja läsa min blogg om det inte finns stylade och professionella bilder?
Men så en dag så kom jag på att jag inte behövde ”driva” en blogg, varför ska man göra det så svårt och sätta ribban så högt direkt? Jag gör det istället för att det är kul, och jag gör det på mitt eget sätt. Ibland blir det spretigt, min blogg kommer aldrig enbart handla om vita hem, och aldrig heller om enbart färgstarka eller moderna hem. Det kommer handla om det som händer i mitt liv. Ibland lite trädgårdsarbete, ibland lite pyssel hemma, ibland nån resa och ibland de små, små detaljerna som gör livet gott att leva. 
Jag har fortfarande inte landat i utformning av min blogg, det tar tid att lära sig hur mycket bilderna måste redigeras innan jag kan ladda in dem, vilka typsnitt som är tuffast, mm, och jag har mycket kvar att lära. Men jag tar det i min egen takt och har väldigt roligt under tiden som jag trixar och fixar. Sånt som för andra är enkla saker kan ta många timmar för mig, och jag ser det som kul saker att hålla på med när regnet piskar mot rutan och man kurar inomhus. Andra dagar kanske jag är upptagen av annat, livet kommer emellan, och man måste även hinna andas!
Men att titta runt på alla era fina bloggar ger mig mycket inspiration och man får många idéer till att förändra sitt eget hem. Det är inte alla förunnat att vara ledig på dagarna och springa runt i inredningsbutiker för att leta prylar. När jag kommer hem är butikerna ofta stängda! Och när helgen kommer har man massor med andra saker att ta tag i som är viktigare. Då är det underbart att kunna surfa runt på kvällarna, fundera och planera, och så småningom komma fram till vad man ska förändra hemma och hur man vill att de ska se ut.
I mitt hem är inte inredningen klar, flyttade in i ett nybyggt radhus för ett år sedan och har fortfarande inte fått alla möbler på plats! Först handlade det om att få in grejerna, sedan att få in dem i rätt rum, och sedan få dem på rätt plats i rummet. Nu har vi ”bott in oss” och jag vet vad jag vill förändra och vi ska då samtidigt byta rum på övervåningen. Det gör att rum ska tapetsera som, möbler bytas ut, och allt ”piff” måste uppdateras. Då är det underbart att hitta inspiration på nätet.
Ni är så duktiga alla bloggare! En stor fredagskram till er!

1 kommentar:

  1. Vilka sköna tankar! Helt rätt inställning.
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera