13 december 2011

En regnig luciadag

och man undrar vart snön och julstämningen tog vägen? Plockade fram lite fler julprydnader och snart är det tomt i lådorna. Vart har alla julsaker från tidigare år tagit vägen? Inser plötsligt att jag behöver ge mig ut i affärerna för att fylla på lite inför julhelgen.


Kanske är det så att man ändrar smak under åren och behöver byta ut julprydnaderna med jämna mellanrum. Eller ska man behålla traditionerna och ställa fram samma saker varje år? Jag velar mellan olika stilar och låter humöret styra varje år. Ibland blir det bara rött, ibland går julen i grått och vitt, och ett år hade jag tomtar i brons till bruna granar av naturmaterial. Oj, de kanske jag skulle leta fram? De är ju ett kärt minne från julmarknaden i Kiel i Tyskland.
Låter regnet fortsätta piska mot rutan och letar reda på mina julprydnader i bruna nyanser, vilket känns passande just nu...
Njut av Lucias ljus i mörkret!

1 kommentar:

  1. Hej Tina !

    Sååå snyggt ditt fyndade bord blev ... jätteläckert !

    Gick även igång på det vackra pyntet i detta inlägg ... köpt eller har du gjort det själv ?

    Är även nyfiken på hur gottisfatet blev ... det var så vackra tallrikar ... vilken inspiration jag fick nu från dina inlägg !!

    Ha det så gott !
    kram/Isa

    SvaraRadera