28 december 2011

En jul med Dagmar och förkylning...

Juldagen började helt underbart med en långpromenad i sol och gnistrande snö och med några få minusgrader. Precis så som julen ska vara. Lugn, avkopplande och helt fantastisk! Men sedan på kvällen började ovädret och under natten dundrade det i huset på ett sätt som jag aldrig tidigare varit med om. Dagen därpå var det som om någon hade kastat runt träden i skogen och sedan bara släppt dem som plockepinn... Vilka enorma och imponerande krafter det finns i naturen!
Krafterna hos mig tog dock slut häromkvällen och förkylningen som länge lurat i bakgrunden slog ut. Så nu sitter jag här med en snorig och röd näsa och med feber i kroppen. Men då har man tid att sitta vid datorn en liten stund och planera inför nästa år. Och det här är en underbar tid. Julen är över, nyår står för dörren och sedan börjar ett nytt år med nya möjligheter. Snart märker vi att dagarna blir längre och ljuset kommer åter. Jag längtar efter att få sitta i vårsolen och njuta av värmen, planera lite trädgårdsarbete, kratta, plantera och sedan vänta på den första grönskan. Och samtidigt rensa ut allt det gamla inomhus, ta in lite vårfärger och fräscha upp inredningen. Allt det här sitter jag och funderar på nu, när vädret är grått och trist, näsan rinner och vårfräschören är långt borta, Men jag LÄNGTAR...


 
Det här kuddfodralet från HM Home ska jag klicka hem...



Och den här plåden från samma ställe. Sedan är det bara att vänta på våren...

God fortsättning till er alla!

1 kommentar:

  1. Hej Tina !

    Ljuvliga tankar om våren trots droppande näsa ! Du får krya på dig så hörs vi efter helgerna !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera