7 februari 2012

Neeej


...jag tappade den dyra krukan i golvet!

När jag pysslade här hemma i söndags så tappade jag min fina svart/vitrandiga kruka från den dyra butiken. (Jodå, jag brukar vara lite klumpig när jag är igång...) Och naturligtvis gick krukan sönder. Jag har under årens lopp fått ihop en hel del udda saker som ursprungligen var tänkta att vara fina krukor i par i fönstret, eller fina lampor i båda fönstren i vardagsrummet, eller lyktor i par på hyllan, och där en av de två gått sönder. Vad gör ni med alla udda saker? Sparar eller gör något nytt av dem?

I söndags så var jag så inställd på att det skulle vara en randig kruka på slagbordet att jag helt enkelt fixade en ny. En helt vanlig kruka från Plantagen (29 kr, billigt och bra) fick två ränder av vit grundfärg och får funka tills jag kan köpa en ny.

Först tänkte jag snygga till kanterna på ränderna, men sedan tyckte att jag det blev helt ok med den lite slarviga stilen.

Ett budget-tips till dig som vill ha billiga krukor!

Ha det gott!/Tina

3 kommentarer:

  1. Visst är det typiskt att man har sönder den dyra designade....
    Alla udda billiga glas får man leva med i evigheter....
    Du som är så pysslig....gjut ett betongfat till våren och använd skärvorna som mosaik?

    SvaraRadera
  2. Typiskt!! men det gamla dyra kanske kommer till något nytt och gott..?
    Tack för fina inlägg i bloggen min, beklagar om jag inte alltid hinner att svara. Men jag sätter väldigt pris på alla!

    Kram Frida!

    SvaraRadera
  3. Vad synd på krukan, typiskt.
    Tycker att din egengjorda blev fin, roligare med lite
    oskarpa kanter.

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera