5 februari 2012

Samla i grupp


Brr, vad kallt idag med! Inte lika många minusgrader men en envis blåst gör att kylan känns minst lika jobbig som igår. Passade på att stanna inne och pyssla lite.


Samlade ihop några gamla ljusstakar och gav dem ett lager med svart färg. Tidigare var en vit, en träfärgad och två var grå. Nu är tre av dem målade med matt svart färg (snyggast!) och en är målad med halvblank svart färg när den matta färgen tog slut.



Kapade av tulpanerna som redan började sloka lite, och satte dem i en låg kruka. Nu håller de några dagar till!

Och nu har ni sett en liten del av mitt vardagsrum!
Mer kommer...

Nu tänder jag ljusen och har en lat söndagkväll i soffan.

Ha det gott!/Tina

6 kommentarer:

  1. Hej Tina !

    Men så snyggt det blev med de svarta ljusstakarna ! Dom harmoniserar verkligen med varandra ! Visst är det kul att pyssla inne nu när det är så kallt ute !

    Ha det så gott under veckan !
    Vi hörs !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Jag hittade mina på en butik som heter Villa Antik i Ockelbo. Fick dom till riktigt bra pris, annars hade jag nog tvekat lite.
    Vilket fint slagbord! Tittade på ett idag på vår lilla lamptripp, men det var så dyrt så jag nästan skrattade åt priset. Ouff, vad dom kan sätta priser!
    Snyggt står ett hos dig med fina stakar på! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Tina! Vad fint och samla olik formade ljustakar i samma färg. Så snyggt med svarta accesoarer. Charmigt slagbord också!! Ja visst är det konstigt det här med trender, det kommer och går :-)) Själv har jag haft den lantliga stilen här hemma så länge jag kan minnas :-)) tror precis som du att den kommer att bestå med vissa variationer!! Ha en fin kväll!

    Stor kram till dig // Paula

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt med färgvalet o att samla dem sådär i grupp.
    Egentligen är det ganska skönt med en paus från trädgården så att hemmet får sig en omgång av skapar lust oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Men det är ju så snyggt att mixa matt och blank färg! Kul att du gillar min blogg och välkommen som följare hoppas du ska trivas hos mig :)

    SvaraRadera